Αγαπητοί γονείς του σχολείου,
Με την ευκαιρία του παρόντος μηνύματος θα θέλαμε για ακόμη μία φορά να σας ευχαριστήσουμε για την άψογη συνεργασία μας καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου που όλοι βιώνουμε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Μία νέα πραγματικότητα που δεν μπορούσαμε ούτε να φανταστούμε πριν λίγο καιρό.
Σκοπός μας είναι να μη στεκόμαστε απλώς θεατές μπροστά σε καταστάσεις που απαιτούν εγρήγορση. Είναι γεγονός πως το σχολείο μας υπήρξε πρωτοπόρο στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναγκαστήκαμε να υποδεχθούμε αυτή τη νέα πραγματικότητα, ακολουθώντας τα γοργά βήματα της νέας εποχής που πλησιάζει, αφού αναντίρρητο είναι πλέον το γεγονός ότι μπροστά στα μάτια μας εξαφανίζεται με γοργούς ρυθμούς το πολιτισμικό πλαίσιο που μας διαμόρφωσε τον τελευταίο αιώνα. Γινόμαστε πλέον μέλη μίας νέας μεγάλης «οικογένειας» που δεν φοβάται τις χιλιομετρικές αποστάσεις και εμείς χαιρόμαστε που γινόμαστε σιγά - σιγά οι πρωτομάστορες της επικοινωνίας.
Βέβαια στο σημείο αυτό κρίνεται αναγκαίο να τονισθεί ότι καμία τεχνολογία, κανένας ηλεκτρονικός υπολογιστής δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού στην τάξη. Η σχέση του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του αλληλεπιδρά στις ψυχές τους και δημιουργούν μία σχέση ζωής, που ενισχύεται με την προσωπική επαφή, με τη συζήτηση για διάφορα θέματα που πολλές φορές ξεφεύγουν από το μονοδιάστατο μάθημα. Έτσι μπορεί να παρακινηθεί ο μαθητής στη μάθηση. Τα μέσα και οι μέθοδοι διδασκαλίας που χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός, το οικογενειακό κλίμα στην τάξη, το γενικότερο ευχάριστο κλίμα του σχολείου, το περιβάλλον της σχολικής τάξης σε συνδυασμό με τις προσδοκίες του μαθητή αλλά και του εκπαιδευτικού, την επιβράβευση και την επιτυχία του μαθητή οδηγούν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, δηλαδή στην κατάκτηση της γνώσης.
Εκπαιδευτικές έρευνες αναφέρουν ότι κατά τη μαθησιακή διαδικασία πρέπει να ικανοποιούνται συγκεκριμένες ανάγκες του μαθητή. Τότε ο μαθητής θα επιθυμήσει να αναζητήσει και να κατακτήσει τη γνώση και αυτό μπορεί να συμβεί κατά κύριο λόγο μέσα στη φυσική σχολική τάξη. Αξιοσημείωτο είναι ότι η ανάγκη να ανήκεις κάπου, η ανάγκη για ισχύ, η ανάγκη να περνάμε ωραία και η ανάγκη για ελευθερία δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν σε μία εικονική τάξη. Οι ανάγκες αυτές ικανοποιούνται όταν ο δάσκαλος φροντίζει ώστε στην τάξη να υπάρχει ατμόσφαιρα που να εμπνέει τον μαθητή και όλες οι προσπάθειες να επιβραβεύονται. Σε μία φυσική τάξη υπάρχουν συνεργατικές ομάδες, στις οποίες οι μαθητές συζητούν ιδέες και ανταλλάσσουν τις απόψεις τους, ενισχύοντας και τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, κάτι που συμβαίνει στο σχολείο μας και μέσω της εκπαίδευσης των μαθητών μας με το Μοντεσσοριανό υλικό. Οι ανθρώπινες σχέσεις δεν μπορούν να αντικατασταθούν από τα μηχανήματα. Βέβαια οι συνθήκες στην παρούσα φάση απαιτούν μία διαφορετική προσέγγιση που κληθήκαμε όλοι να αντιμετωπίσουμε και να γίνουμε μέρος της.
Οι γονείς είναι καλό να παρακινούν τους μαθητές να «βρίσκονται» καθημερινά στην τάξη καθώς τηρείται το παρουσιολόγιο και σημειώνονται οι παρουσίες – απουσίες των μαθητών.
Επισημαίνουμε ότι η γραμματεία του σχολείου θα λειτουργεί καθημερινά 09:00-15:00 από τη Δευτέρα 27/04/2020
Η τηλεκπαίδευση έγινε αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας, είτε μέσω της σύγχρονης διδασκαλίας είτε ασύγχρονα μέσω της πλατφόρμας του σχολείου και η άμεση ανταπόκριση στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες μας έδωσε τη χαρά να λάβουμε εγκάρδια γραπτά μηνύματα από πολλούς γονείς αλλά και δεκάδες άλλα τηλεφωνικά που λαμβάνουμε καθημερινά στο σχολείο.
Μπορείτε να διαβάσετε κάποια από αυτά πατώντας εδώ.